torsdag 28 mars 2013

Jobbintervju Länsstyrelsen Värmland

Japp, så dök det upp en jobbchans till här. JonasAndersson som sitter på kalkningsverksamheten på länsstyrelsen Värmland (en bekant till mig) ska vara med i projektet "Vänerlaxens fria gång" som fältarbetare. Han visste då att det haltade med folk och tipsade Pär Gustafsson som håller i projektet om mig (Tackar och bugar för detta). Pär ringer upp mig och vips så hamnade jag på en jobbintervju i Karlstad.
Det rör sig då om fältarbete inom ett projekt med moment som att pejla märkt lax för att få en uppfattning om hur de beter sig när de ska upp och leka i klarälven.
I fjol så var jag med doktorand Johnny Norrgård på KAU och använde samma pejlutrustning som används i detta projektet, fast då var det gäddor som följdes. Så apparaturen har jag bra koll på redan
Intervjun gick bra tyckte jag. Pär verkade nöjd med det han hörde och skall höra av sig nu veckan efter påsk. Hoppas,hoppas.

Att få vara ute i friska luften arbeta med det man älskar och dessutom få in foten på länsstyrelsen det är inte fy skam.Det kan bli långa dagar och det kan bli helger (om jag nu får jobbet) men det gör jag med glädje. Allt är ju bättre än att stämpla, men att få vara med i ett sånt här projekt som verkligen betyder något och som kan rädda fortlevnaden på den redan hårt påverkade laxen i Vänern, samt få igång ett riktigt bra sportfiske. Ja det slår verkligen högt i min värld .

Läs om projektet på följande länkar

Länsstyrelsens sida
Projekt info Länsstyrelsen
KAU:s blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar